فرش فرش .

فرش

مزایای فرش 700 شانه آکریلیک

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه یکی از فرش های ماشینی پر فروش است که در بین مصرف کنندگان ایرانی طرفداران زیادی دارد . با توجه به قیمت مناسب این فرش از تمامی جهات دارای کیفیت مناسب است .


مشخصات فنی فرش ماشینی شامل شانه ، تراکم ، جنس نخ خاب ، دستگاه بافت ، جنس نخ تار و پود و تعداد رنگ است . در بین این عوامل جنس نخ خاب بیشترین تاثیر را تعیین کیفیت فرش دارد .


فرش ۷۰۰ شانه با تراکم های ۲۱۰۰ تا ۳۰۰۰ بافته می شود اما تراکم ۲۵۵۰ در بین این ها رایج تر است . جنس نخ خاب فرش در فرش های مختلف می تواند متفاوت باشد . اکثر این فرش ها با دستگاه Hcpx۲ بافته می شود که ساخت شرکت وندویل بلژیک هستند . این فرش به صورت ۸ رنگ ، ۱۰ رنگ و ۱۲ رنگ بافته می شود .


با توجه به ویژگی هایی که بیان کردیم اکثر قالی های ۷۰۰ شانه دارای مشخصات مشابه هستند اما آنچه باعث ایجاد تفاوت در آن ها می شود جنس نخ خاب فرش است که برای بافت با کیفیت ترین فرش های ماشینی از نخ اکریلیک استفاده می شود .


مزایای فرش ۷۰۰ شانه آکریلیک

نخ خاب اکریلیک یک الیاف مصنوعی است که امروزه برای بافت فرش ماشینی بیشترین کاربرد را دارد . همچنین نخ های اکریلیک هیت ست شده نسبت به نخ اکریلیک دارای کیفیت بیشتری هستند و به همین دلیل فرش های بافته شده با این نخ ها دارای قیمت بیشتری هستند .


نخ اکریلیک مزایای زیادی دارد و فرش بافته شده با این نخ ها دارای ویژگی های مهمی است از جمله :


مقاومت در برابر حرارت ، شستشو و سایش .


دارا بودن خاصیت انعطاف یا برگشت پذیری که در اثر پاخوردن و فشار تغییر شکل نمی دهد .


استحکام ، ماندگاری و طول عمر زیادی دارد .


نخ اکریلیک هیت ست به نخی گفته می شود که تحت عمل بخاردهی قرار گرفته است و کیفیتش افزایش یافته است . فرش ۷۰۰ شانه با نخ اکریلیک هیت ست دارای مزیت های زیر است :


پرزدهی این فرش به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است و دارای خاصیت ضد حساسیت است .


به دلیل حالت مجعد نخ هیت ست فرش های بافته شده با این نخ متراکم تر به نظر می رسند و نرم و لطیف ترند .
میزان جذب گرد و غبار و آلودگی این فرش ها کمتر است .


این فرش در ابعاد گوناگون مانند ۶ متری ، ۹ متری ، ۱۲ متری ، قایچه و پادری بافته می شود . بسیاری از تولید کنندگان فرش با ابعاد بزرگ و یکپارچه را هم بر اساس سفارش مشتریان می بافند .

مطلب توصیه شده :  فروشگاه فرش ۷۰۰  شانه


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۵۵:۰۳ توسط:مهدی روزبهانی موضوع: نظرات (0)